• سه شنبه ١٠ بهمن ١٤٠٢-١٢:٥٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٣٨٧
در صحن شورا بررسی شد:

گزارش حسابرسی شركت پیام رسا برای سالهای مالی 1400 و 1401

گزارش حسابرس رسمی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص حسابرسی شركت پیام رسا، برای سال مالی1400 و 1401 مورد قرائت و بررسی قرار گرفت و بندهای تکلیفی پیشنهادی کمیسیون برنامه و بودجه به تصویب رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، ناصر امانی، عضو شورا، در واکنش به بند های تکلیفی مربوط به گزارش سال 1400 این شرکت، طی تذکری خاطرنشان کرد: تعیین تکلیف نهایی و قطعی وضعیت مالیاتی و بیمه شرکت پیام رسا، شرکت موظف به تعیین تکلیف در خصوص اقلام راکد حساب های دریافتی و پرداختی و رفع مغایرت ها می باشد، و با توجه به زیان انباشته شرکت در تاریخ صورت وضعیت مالی، که بیش از سرمایه شرکت می باشد، لذا شرکت مشمول مفاد ماده 141 می باشد، و شرکت موظف است مجمع عمومی و فوق العاده صاحبین سهام را تشکیل بدهد و نسبت به افزایش سهام شرکت از طرق قانونی، اقدام شود. وی همچنین در خصوص بند نهم گزارش حسابرسی  شركت پیام رسا، برای سال مالی 1401،گفت: این گزارش مشروط است و با گزارش منصفانه از لحاظ حسابرسی مغایرت دارد و باید نسبت به آن تأمل بیشتری صورت بپذیرد.
 
مهدی بابایی، عضو شورای شهر، در توضیح و تذکری خاطرنشان کرد: صورت های مالی شرکت، حاکی از افزایش دو و نیم برابری سود شرکت در سال 1401 نسبت به سال 1400 دارد. اما با ملاحظه اجمالی و مقدماتی صورت های مالی آن، متوجه می شویم که مجموع قرارداد های شرکت در سال 1401 و مجموع درآمد ها 160 میلیارد تومان بوده که از این میزان درآمد، 17 میلیارد را برای سود ناخالص ثبت کرده‌اند. یعنی رقمی معادل 9 درصد، و به همین علت است که با این صورت مالی ارائه شده، شرکت قادر به جبران زیان انباشته خود نخواهد بود. 
وی افزود: اگر این مورد را اصلاح کنند؛ به راحتی زیان انباشته شرکت، اصلاح خواهد شد. 
 
مهدی قمی، مدیرعامل شرکت در واکنش به این تذکر، در توضیحی خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهر تهران، مصوبه‌ای داشته است که شرکت ها حداکثر بالا سری شان سه درصد است، ما معضل درصد بالاسری را داریم که ذی حساب ها، طبق قانون آن را نمی پذیرند.  
وی افزود: از شورای اسلامی شهر تهران، تقاضا دارم تفکیکی برای کارهای عمرانی با فرهنگی قائل باشند و در این مصوبه تجدید نظر کنند. چرا که با این مصوبه، ما برای تأمین حقوقمان نیز به مشکل خواهیم خورد. 
در پایان این بررسی، بندهای تکلیفی پیشنهادی کمیسیون برنامه و بودجه درخصوص عملکرد مالی شرکت، به تصویب رسید.
 
کد خبر: 6-212

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: